Jesteśmy Asia i Kondi.
I mamy kota na punkcie podróży!

Bloga „Byłem tu. Tony Halik.” prowadzimy od 2009 roku. Poświęcony jest przede wszystkim naszym podróżom w różne zakątki świata. Nasz ulubiony kierunek podróży to Azja, zwłaszcza subkontynent indyjski i wyspy Japonii, ale odwiedziliśmy także Nepal, Chiny, Singapur, Malezję, azjatycką część Rosji – w tym AłtajBajkał, gdzie dojechaliśmy pociągiem kolei transsyberyjskiej. Pięciokrotnie odwiedziliśmy też Amerykę Północną (USA + Kanada), a niedawno po raz pierwszy także Amerykę Południową – odkrywaliśmy uroki Brazylii, z krótkimi wypadami do ArgentynyParagwaju. Staramy się także regularnie poznawać piękną Europę.

Współpraca z blogiem podróżniczym

Odwiedziliśmy kraje:

Anglia, Argentyna, Austria, Białoruś, Belgia, Brazylia, Bułgaria, Chiny (ChRL), Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Francja, Grecja (Grecja lądowa, Kreta, Santorini, Zakynthos, Kefalina, Meteory), Hiszpania (Hiszpania lądowa, Tabarka, Majorka), Holandia, Indie (Indie Północne i Indie Południowe), Irlandia, Japonia, (Honshiu, Kiusiu, Okinawa, Sakurajima, Naoshima, Yakushima, Tashirojima, Tokashiki, Zamami), Kanada, Katar, Korea Południowa, Macedonia, Malezja, Niemcy, Nepal, Paragwaj, Portugalia (lądowa i Madera), Rumunia, Rosja (szlak transsyberyjski od Moskwy po Bajkał, Petersburg, Siergijew Posad), San Marino, Serbia, Singapur, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Turcja, Ukraina, USA (wschodnie i zachodnie wybrzeże), Wietnam i Włochy.

O czym piszemy:

Podróże opisujemy na blogu na bieżąco „z drogi” albo post factum, sukcesywnie uzupełniając stronę o kolejne relacje i galerie zdjęć. Pojawiają się także posty o kulturze krajów, które odwiedziliśmy – najczęściej dotyczą naszych pozostałych pasji: kulinariów, filmu, literatury i fotografiki.

Możliwości współpracy:

Jeśli spodobały Ci się nasze zdjęcia, teksty lub filmy (btth.tv) i chcesz je wykorzystać.

UWAGA! Za wykorzystanie bez wcześniejszej umowy zdjęcia (w jakiejkolwiek formie), tekstu lub filmu (poza dozwolonym prawem cytatu) będziemy naliczać opłatę umowną w wysokości 1000€ (tysiąc euro) za każdy dzień i element naruszenia, począwszy od daty wykrycia, do czasu usunięcia naruszenia (np. w przypadku strony www jej wycofanie lub edycja, w przypadku materiałów drukowanych wycofanie nakładu). Opłata umowna nie zwalnia naruszającego z konieczności legalizacji poprzez wykupienie odpowiedniej licencji lub praw do publikacji. Istnieje możliwość wystawienia faktury VAT.

Chciałbyś, abyśmy zrobili pokaz slajdów z naszym niepowtarzalnym „halikowym” komentarzem.

Przykładowe tematy slajdowisk nt. Japonii:

• Japonia: w krainie wulkanów i onsenów (relacja z podróży po Japonii ze szczególnym uwzględnieniem wspinaczek na wulkany i miejsc z gorącymi źródłami);
  • Japonia? Naturalnie! (relacja z podróży po naturalnych zakątkach Japonii – m.in.: makaki żyjące na zboczach gór, czy kąpiące się w gorących źródłach, sarny, białe węże, kocia wyspa, trekking po parku Jigokudani, po górach Kuramayama i Takasakiyama, wulkanach Fuji i Sakurajima);
  • Świt w chmurach. Fotoreportaż ze wspinaczki na Fuji – najwyższy wulkan Japonii;
  • Sushi oczami i językiem (fotoreportaż z aukcji tuńczyków i  największego na świecie targu ryb i owoców morza, aż po moment, gdy sushi ląduje na talerzu);
  • 101 ziarenek ryżu. Znaczenie szczegółu w japońskiej sztuce kulinarnej (kulinarna podróż po Japonii);
  • Japonia kwitnąca (fotoreportaż z kwitnienia wiśni, śliw, kamelii tsubaki i innych japońskich kwiatów);
  • Szlakiem świątyń. Shintōistyczne i buddyjskie świątynie Japonii;
  • Szlakiem japońskich zamków (w tym Himeji w czasie i po renowacji, która zakończyła się w 2015 roku);
  • Ōbon – japońskie święto dusz (wspomnienia z obchodów Ōbon w najstarszej świątyni buddyjskiej Japonii, Shintenō-ji);
  • Japonia elegancko (o wielodaniowych posiłkach japońskich w towarzystwie maiko – kandydatek na gejsze).

Japonia mapka zwierzaki

Chciałbyś zaproponować nam napisanie artykułu (w wersji pl/eng) na temat zrealizowanych podróży, planowania samodzielnej wyprawy, o tym, jak trudno jest się uczyć japońskiego (lub nt. bezpieczeństwa sieci, czy mineralnych/polimerowych kompozytów budowlanych >> profil Google Scholar dr inż. Asi).
Masz pomysł, który może nas zainteresować (chętnie uczestniczymy w projektach niekomercyjnych, obejmujących np. patronaty imprez i akcji internetowych).

Reklama

Jeśli interesuje Cię reklama na naszym blogu, napisz wiadomość z propozycją. Jesteśmy otwarci na różne formy promocji produktów, które pasują do profilu tego bloga, w tym: recenzje, konkursy, akcje specjalne. Może to być współpraca stała i/lub jednorazowa.

Sponsoring

Z chęcią przygarniemy sponsorów naszych kolejnych wypraw i/lub sprzętu do tych wypraw koniecznego!

Chciałbyś zobaczyć i zarejestrować świat z lotu ptaka? A może pokazać coś z innej perspektywy?

Posiadamy Świadectwo Kwalifikacji UAVO (operatora bezzałogowego statku powietrznego) i możemy wykonywać komercyjne loty w mieście jak i poza nim. Dysponujemy profesjonalnym sprzętem (S900 + A6300, Mavic Pro) i oprogramowaniem (Adobe Creative Cloud). Możliwe jest nawiązanie współpracy w zakresie dostarczenia i obróbki materiału wideo i/lub fotograficznego. Zapraszamy do kontaktu.

Chcesz dołączyć do naszej kolejnej wyprawy…

…skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy lub poprzez wiadomość na Facebooku.

Napisz do nas

Do tej pory współpracowaliśmy z:

Udział w projektach niekomercyjnych:

Projekt Fundacji Krzewienia Kultury Japońskiej Sakura.

Jako uczestnicy kursów jęz. japońskiego Fundacji Sakura, ufundowaliśmy drzewko – japońską wiśnię Prunus serrulata-Kanzan, którą posadziliśmy podczas pikniku „Hanami 2013” na Polach Mokotowskich w Warszawie (Aleja Sakurkowa na mapie).

Moja sakura

Asia z naszą sakurą Prunus serrulata-Kanzan, Warszawa,
13 maja 2013 [fot. Fundacja Sakura]

Patronat:

Patronat medialny nad wyprawą Jolki i Baśki w peruwiańskie Andy biorącej udział w konkursie w ramach IV edycji Memoriału Piotra Morawskiego „Miej Odwagę”.
Patronat medialny nad warszawskim Festiwalem Kultury Japońskiej – Hanami 2015.
Patronat medialny nad kampanią crowdfundingową na rzecz nowo powstającej krakowskiej kawiarni typu neko cafe.