Byłem tu. Tony Halik.

Blog przygodowy. Asia i Kondi - mamy kota na punkcie podróży!

Magazyn 2016-10-12T15:00:53+00:00

BLOG

Przeczytaj relacje z naszych podróży.
Będzie nam też miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

• Jak nie zginąć w Japonii: zwroty przydatne na dworcu i lotnisku

Jakiś czas temu przygotowałam dla znajomej kilka zwrotów po japońsku, które mogą okazać się przydatne na japońskim lotnisku. Jako że wielu z Was planuje podróż do Japonii, pomyślałam, że dobrze by było, gdybyście też mieli je pod ręką. Część z tych zwrotów znajdzie zastosowanie także na dworcu kolejowym lub autobusowym, [...]

• Japonia – jak zorganizować wyjazd #5: szczepienia przed wyjazdem do Japonii

Szczepienia przed wyjazdem do Japonii. Dzisiaj kolejna część praktycznego poradnika Japonia – jak zorganizować wyjazd. Często w pytaniach prywatnych podnosicie kwestię szczepień, jakie należy zrobić przed wyjazdem do Japonii. Prawda jest taka, że nie ma szczepień obowiązkowych, a jedynie zaleca się, by osoby wyjeżdżające do Japonii zaszczepiły się na kilka chorób. [...]

• Mapa atrakcji Tokio

Tworzymy dla Was mapę atrakcji Tokio, które polecamy. Część z nich już opisaliśmy na blogu (po kliknięciu na dane miejsce w opisie znajdziecie link do odpowiedniego postu), część dopiero czeka na swoją kolej. Nowe miejsca będą się jeszcze pojawiać, aktualnie [...]

• Japonia – jak zorganizować wyjazd #4: Co zrobić, aby wyjazd do Japonii był tańszy

Znam wielu ludzi, którzy marzą o podróży do Japonii, ale z uwagi na koszty tej podróży lub osobiste sprawy (niech dzieci nieco podrosną) lub zawodowe zobowiązania (problem z urlopem, zmiana pracy, itd.) odkłada ją na „za dwa, trzy lata”. Moim zdaniem tego czasu nie powinno się marnować, ponieważ małym wysiłkiem można [...]

• Japonia – jak zorganizować wyjazd #3: co spakować, jadąc do Japonii

Często pytacie nas o różne szczegóły dotyczące planowania wyjazdu do Japonii. Jednym z częstszych jest pytanie o to, jakie rzeczy warto spakować. Jako że niedawno znowu przechodziliśmy proces „pakowania się do Japonii”, postanowiliśmy przygotować listę rzeczy, które naszym zdaniem warto zabrać z Polski, żeby uniknąć kilku (niekoniecznie miłych) [...]

• Japonia? Naturalnie! Lista naszych „naturalnych” zakątków w Japonii

Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wybrali się z nami w podróż w naturalne zakątki Japonii. To była dla nas duża przyjemność móc znowu opowiadać o pięknym Kraju Kwitnącej Wiśni! どうもありがとうございました!:) Tymczasem dla tych, którzy nie byli na pokazie oraz dla tych, którzy są zainteresowani samodzielną podróżą do miejsc, o których opowiadaliśmy lub po prostu chcą więcej [...]

• Minirozmówki restauracyjne – zwroty przydatne w restauracji w Japonii

Po opublikowaniu postu o sushi stwierdziłam, że warto jest wrzucić na bloga podstawowe słówka i zwroty przydatne w restauracji w Japonii oraz opisać podstawowe zasady japońskiej restauracyjnej etykiety. Zwroty te przydadzą się nie tylko w restauracji, bo używa się ich także podczas domowych posiłków. Oczywiście nie wszystkich i nie naraz, bo w domu czy u znajomych człowiek [...]

• Nasza japońska przygoda

Dzisiaj pierwszy z postów o naszej japońskiej wyprawie. W Japonii spędziliśmy 4 tygodnie – koniec sierpnia i wrzesień 2012 roku. Podróżowaliśmy głównie po dwóch wyspach – Honshū i Kyūshū, chociaż mieliśmy też wycieczki na mniejsze wysepki – Naoshimę, Miyajimę, Sakurajimę i prawie – bo przez tajfun nie postawiliśmy w końcu na niej [...]

Najnowsze artykuły

Nowy projekt kulinarny: kuchnia japońska dla początkujących

By | 14.02.2018|Categories: Japonia 日本, Japońskie potrawy których trzeba spróbować, Kuchnia japońska|

Startuje nasz kolejny projekt kulinarny: Kuchnia japońska dla początkujących – japońskie potrawy, których trzeba spróbować. W syntetyczny sposób przedstawiamy potrawy japońskiej kuchni, których próbowaliśmy podczas wielokrotnych podróży po japońskich wyspach. Zobacz, co warto zjeść [...]

Warszawska Hala Gwardii – co zjeść?

By | 09.02.2018|Categories: Podróż kulinarna, Recenzja restauracji, Warszawa|Tags: , , , , , , , , , , |

Hala Gwardii to kolejna odrestaurowana i oddana do użytku hala targowa w Warszawie. I jest to kolejne miejsce, do którego w weekendy ściągają smakosze i warszawscy foodies. W zeszłą niedzielę sprawdziliśmy, co owo miejsce oferuje i na świeżo dzielimy się wrażeniami. No właśnie, [...]

Aukcja na rzecz WOŚP 2018

By | 13.01.2018|Categories: Azja, Japonia 日本, Kioto 京都|Tags: , , , , |

Kochani. Kontynuując tradycję, już po raz trzeci wystawiamy na aukcji na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy limitowaną edycję Coca-Coli w aluminiowej butelce z okazjonalnym malowaniem (zobacz edycję 2016 oraz edycję 2017) i chcieliśmy zaprosić Was do licytacji! Tym razem do zdobycia jest butelka z kolekcji [...]