Chociaż jesteśmy już za połową czerwca, postanowiłam podsumować, co się wydarzyło u nas w maju. A działo się naprawdę sporo – były wyjazdy w różne strony Polski, była konferencja Cool Japan, podczas której mieliśmy prelekcję, były targi kulinarne i książkowe i kilka wizyt w fajnych knajpkach, w tym nowe odkrycia kulinarne (kuchnia wietnamska to nie tylko sajgonki i zupa phở), było japońskie kino i mały konkurs na naszym blogu…

30 kwietnia – 3 maja („Majówka”), Sztokholm

Maj rozpoczęliśmy w Sztokholmie, ale o tym wyjeździe wspominałam już w poprzednim podsumowaniu (patrz: podsumowanie kwietnia 2016), zatem dzisiaj tylko o tym wspominam. (Zainteresowanych naszą podróżą do Szwecji i szwedzkimi smakołykami zapraszam do przeczytania postów z kategorii Szwecja.) Natomiast zdradzę, że mamy jeszcze materiał na kilka kolejnych postów i wideo o Sztokholmie, zatem stay tuned!

13-15 maja – Trójmiasto

Weekend 13-15 maja spędziliśmy w Trójmieście. Pojechaliśmy tam na koncert Igorrr, który odbywał się w Teatrze Szekspirowskim ramach 4. Dni Muzyki Ekscentrycznej, a przy okazji z przyjemnością na nowo odkrywaliśmy po latach uroki Gdańska, Sopotu i Gdyni-Orłowa. Mieliśmy wspaniałą pogodę i naprawdę odpoczęliśmy!
✈️ Do Gdańska i z powrotem polecieliśmy samolotem (bo było taniej niż pociągiem): +2 loty do Flight Diary

18 maja – Bydgoski Festiwal Nauki i Cool Japan 2016

18 maja gościliśmy na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym, gdzie w ramach konferencji Bydgoski Festiwal Nauki, a dokładnie w ramach imprezy Cool Japan: Dzień ze współczesną kulturą Japonii podczas prelekcji Okiem podróżnika: Japonia-Azja-Świat – podobieństwa i różnice opowiadaliśmy o stereotypach na temat podróżowania i postrzegania Japonii panujących wśród turystów i podróżników. Przy okazji sami wysłuchaliśmy wielu ciekawych wykładów. Serdecznie dziękujemy organizatorom – UTP i Wydawnictwu Kirin – za zaproszenie do udziału w Cool Japan.

19-20 maja – CONFidence 2016

Prosto z konferencji Cool Japan w Bydgoszczy Kondi pojechał do Krakowa, gdzie w mega klimatycznym miejscu – dawnym Hotelu Forum – odbywała się konferencja CONFidence 2016. Jak pięknie było wtedy w Krakowie, można zobaczyć między innymi na tym filmiku!

21 maja – Smaki Azji i Pacyfiku 2016

21 maja wzięliśmy udział w drugiej edycji festiwalu kulinarnego Smaki Azji i Pacyfiku 2016 – wydarzeniu, na które czekaliśmy cały rok, bo byliśmy zachwyceni jego pierwszą edycją (przeczytaj naszą relację). W tym roku mniej skupiliśmy się na zakupach, a bardziej na wykładach. Najbardziej interesujące okazały się dla nas wykłady o kuchni wietnamskiej (którą znamy słabo): „Kulinarna podróż przez Wietnam” Wiktorii Góreckiej  –  dowiedzieliśmy się, jak bogata i zróżnicowana jest wietnamska kuchnia (i że nie ma nic wspólnego z kurczakiem w cieście w sosie słodko kwaśnym) i  „Goście Alei Azjatyckich Na Bazarze Pod Stadionem Dziesięciolecia” Marcina Wojtasika, który przypomniał nam o wspaniałym jedzeniu serwowanym jeszcze kilka lat temu na warszawskim Bazarze Europa.

Po wykładzie Marcina Wojtasika i jego rekomendacji postanowiliśmy wypróbować nową restaurację Wi-Taj przy pl. Konstytucji. Zamówiliśmy bun cha, nembun bo nam bo (vel wietnamska „sałatka” z makaronem), które to potrawy polecał Marcin. Było pysznie!

kuchnia-wietnamska-bun-cha-nem-bun-bo-nam-bo

Potrawy kuchni wietnamskiej bun cha, nembun bo nam bo w warszawskiej restauracji Wi-Taj; polecamy to zacne jadło!

22 maja – 7. Warszawskie Targi Książki

Weekend 22/23 maja obfitował w wydarzenia! Niedzielę spędziliśmy na Stadionie Narodowym, buszując wśród stoisk niezliczonych wydawnictw podczas 7. edycji Warszawskich Targów Książki – WTK 2016. Jak co roku nabyliśmy wiele (10!) książek i jak zwykle większość z nich dotyczyła podróżowania lub krajów, które nas interesują. Wśród tegorocznych zdobyczy najczęściej przewijają się tematy Korei i Indii. O tym, co dokładnie kupiliśmy i dlaczego właśnie to przeczytasz tutaj.

wtk-2016

Nasze zdobycze z tegorocznych Warszawskich Targów Książki – WTK 2016

30 maja – kino japońskie: Nasza młodsza siostra 📽🇯🇵

Maj udało nam się zakończyć w japońskim klimacie, ponieważ mieliśmy przyjemność uczestniczyć z projekcji filmu w reżyserii Hirokazu Koreeda pt. Nasza młodsza siostra. Serdecznie polecamy ten film. Po pierwsze dlatego, że współczesne japońskie produkcje nie tak często goszczą w polskich kinach (poza festiwalami), a po drugie dlatego, że film jest piękny, ciepły, pozytywny i wprawia w bardzo przyjemny nastrój!

Konkurs „Kokeshi”

W międzyczasie na naszym blogu odbył się mały konkurs, w którym do wygrania była torba ze wzorem japońskiej laleczko kokeshi lub kota maneki neko według projektów Ani z Anna’s Nippon. Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział w konkursie, a zwyciężczyni jeszcze raz gratulujemy! Przy okazji zapraszamy do przeczytania postu o tym, co to są laleczki kokeshi.

Czarna kokeshi z Tokio (w towarzystwie figurki daruma)

Czarna kokeshi z Tokio (w towarzystwie figurki daruma)

Japonia budżetowo – tanie podróżowanie 🇯🇵💰✈️

W pewnym stopniu z potrzeby, bo czasami nie jesteśmy w stanie na czas odpowiadać wszystkim na bieżąco na pytania odnośnie organizowania wyjazdu do Japonii, utworzyliśmy grupę na Facebooku, w której dyskutuje się o kwestiach związanych z organizacją i samymi podróżami po Japonii. Jeśli chcesz porozmawiać z tymi, co w Japonii już byli, zadać konkretne pytanie albo odwrotnie – chcesz się podzielić własnymi doświadczeniami i pomóc innym przejść żmudny proces przygotowywania się do wyjazdu albo jeśli chcesz zasugerować nam tematykę kolejnego postu dołącz do naszej grupy!

A na koniec małe podsumowanie ubiegłego miesiąca „w liczbach”.

Maj 2016 w liczbach:

• Dni w podróży: 10
  • Odwiedzone miasta: 4 (Sztokholm, Bydgoszcz, Gdańsk, Kraków)
  • Lotów: 3 (powrót ze Szwecji, Gdańsk tam i z powrotem)
  • Statystyki bloga:

Posty: 12
Najpoczytniejszy post: największe zainteresowanie spośród majowych postów budziła relacja z obchodów Nocy Walpurgii w szwedzkiej stolicy – Sztokholm: Noc Walpurgii – Valborgsmässoafton. Jeśli jeszcze nie czytałeś/aś tego artykułu (a jest tam także video), nadrób koniecznie!
Najwięcej komentarzy: najczęściej komentowano post zawierający japońskie przysłowie o alkoholu… ;)